Cliënt en kwaliteit

Cliënttevredenheid

Onze praktijk wordt jaarlijks beoordeeld via onafhankelijke audits en interne tevredenheidsmetingen. Hieruit blijkt steevast dat cliënten onze zorg hoog waarderen, vooral op deskundigheid, zorgvuldigheid en betrokkenheid.

Online reviews laten echter slechts een klein deel van het totale beeld zien. Vooral cliënten met een negatieve ervaring plaatsen een publieke review in deze vorm van zorg. Veel tevreden cliënten doen dit niet, omdat psychologische zorg voor hen persoonlijk is. Zij geven hun feedback via onze interne, anonieme tevredenheidsmeting en ervaren dat als voldoende. Daarnaast ervaren veel cliënten een drempel om in het openbaar iets te schrijven over hun behandeltraject, zelfs zonder details te noemen.

Ter vergelijking: jaarlijks zien we ongeveer 400 cliënten, terwijl er gemiddeld slechts twee Google-reviews per jaar verschijnen. Uiteraard kennen ook deze meldingen hun waarde. Daarom tonen we graag ons volledige kwaliteitsbeeld. Onze interne metingen zijn anoniem, systematisch en gebaseerd op alle cliënten die een traject hebben afgerond.

Jaarlijkse tevredenheidsscores

Onze praktijk meet jaarlijks de tevredenheid via een anonieme vragenlijst die aan alle cliënten wordt aangeboden. Hierdoor ontstaat een representatief beeld van onze kwaliteit van zorg.

  • 2022: 8,4 gemiddeld
  • 2023: 8,3 gemiddeld
  • 2024: 8,6 gemiddeld
  • 2025: 8,4 gemiddeld (wordt herzien na de audit in juni 2026)

Op basis van deze resultaten blijven we onze zorg verbeteren en kunnen nieuwe cliënten beter inschatten wat zij van ons mogen verwachten.

Waardering van cliënten

Onze grootste beloning is het herstel en de ontwikkeling van de cliënt. Wanneer cliënten hun waardering willen uitspreken, stellen wij dat op prijs. We hanteren daarbij duidelijke richtlijnen: kleine gebaren, zoals een kaartje of een persoonlijke boodschap, zijn welkom. Waardebonnen en contante giften nemen wij nooit aan, om onze onafhankelijkheid en professionaliteit te waarborgen en zorgvuldig te blijven in de samenwerking met cliënten.

Kwaliteitmanagementsysteem conform de norm NEN-ISO 9001:2015

Om de kwaliteit van diensten en producten te beheersen, heeft de directie van Devotas een kwaliteitmanagementsysteem conform de norm NEN-ISO 9001:2015 ingericht en de intentie dit te onderhouden en waar mogelijk te verbeteren.

Het kwaliteitmanagementsysteem, zoals beschreven en vastgelegd in procedures, instructies en bijhorende formulieren, wordt volledig onderschreven door de directie en mt- leden van Devotas. Het systeem voldoet aan de eisen zoals die zijn vastgelegd in de norm NEN-ISO 9001:2015. De directie en mt- leden zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van het daarmee samenhangende beleid en zorgen ervoor dat de organisatie over de mensen, informatie en middelen/materialen beschikt om het kwaliteitsbeleid te kunnen realiseren. De directie en mt- leden zien erop toe, dat medewerkers bekend zijn met het kwaliteitsmanagementsysteem en de in dat kader gestelde doelen. Doelstellingen worden jaarlijks geëvalueerd en vastgesteld tijdens het managementreview van het kwaliteitmanagementsysteem, en vastgelegd in de notulen van deze vergadering. Op deze wijze garandeert Devotas haar cliënten de kwaliteit van haar producten en diensten. Zij moet immers leveren wat met hen is afgesproken.

LRQA certified ISO 9001

Kwaliteitsstatuut GGZ-Vrijgevestigden

Tevens kent Devotas een goedgekeurd  kwaliteitsstatuut Devotas 2025 – 06 voor GGZ-Vrijgevestigden Format 4.0 en deze is te downloaden vanaf deze website.